elinjosefine

Av Elin - 2 juni 2017 15:37

Tentan är skriven och terminen fyra är över, med andra ord är sommarlovet från skolan här, underbart!
Resväskan är färdigpackad o nu inväntar jag bara mannen i mitt liv som skall komma från jobbet sen så drar vi.
Första stoppet blir Helsingborg och hem till Eva o Jan! Inatt runt 02 tar vi tåget mot Malmö och byter sedan tåg till Köpenhamn och Kastrup. Semestern kan börja!!

Bild från dagens lunch med tjejerna!

Av Elin - 2 juni 2017 07:09

Hejsan.
Igår vaknade jag med lite ont i halsen, men troddd typ det var "morgonont" så blev ett lugnt pass på Fresh ändå. 45 minuters PW o avslutningsvis lite rygg. Väl hemma kände jag ffr av halsen lite granna, men fick i mig lite frukost innan jag satte mig och pluggade några timmar.
Strax efter 14 kom Lucas hit då jag skulle passa honom en stund. Emil som hade ett ärende i stan tjugo över tre fick såklart sluta tidigt och umgås med oss. Blev några mysiga timmar i stan innan Lucas åkte hem igen och jag o Emil fortsatte. Växlade bla pengar o tog en kaffe i strålande solsken, underbart.
Väl hemma städade vi lägenheten tillsammans (alltid skönt o komma hem till en hyfsat ren lägenhet efter semestern) innan michan kom hit i några timmar.

När michan åkt hemåt packade vi ner det sista och tog det lite lugnt en stund innan sängen kallade. Sen har jag snurrat från o till hela natten... Hostat, varit varm, varit kall, varit nervös inför dagens tenta och bara funderat o funderat. När jag vaknade av klockan innan runt 05:30 tippar jag på max två timmars sömn, bra där! Men men..
Idag fick det bli en vilodag iaf. På grund av hals o hosta o en trött kropp i allmänhet.
Har precis fått i mig lite frukost o sitter o försöker njuta lite av kaffet (trots nervositet).. Men nu ska jag bannemig klara av tentan och ta sommarlov i godan ro därefter.
Ronja kommer halv 8 o plockar upp mig, så nu ska jag försöka få ner de sista av kaffet.
Ha en bra dag!

En fullproppad väska inför Kroatien!

Av Elin - 31 maj 2017 14:23

Hej på er.
Tog oss en liten sovmorgon imorse igen, är så trött på morgnarna just nu.. Förstår inte riktigt varför. I vilket fall som helst så pussade jag Emil hejdå tlll jobbet innan jag bytte om och cyklade bort till gymmet i storm. Höll på att välta med cykeln flera gånger då det blåste så, haha måste ha sett dumt ut.. Ahja, väl på gymmet fick det bli 40 minuters PW på bandet och slutligen 20 minuters mage innan jag cyklade hemåt igen. Väl hemma fick jag i mig lite frukost innan jag satte igång med tentaplugget. Roligare dagar jag har haft verkligen. Haha dessutom är vädret grått o trist och har varit hela veckan än så länge. Tur att vi åker till Kroatien på lördag iaf!!

Sitter fortfarande o pluggar just nu, känns sådär idag igen. Men tror jag kommer sätta tentan på fredag ändå! Om en stund kommer Hanna o Lucas o hämtar upp mig sen skall jag spenderade lite tid ihop med dom i Oskarström, blir mys!

Av Elin - 30 maj 2017 15:54

Hallå!
Tog oss en liten sovmorgon idag Emil och jag. Runt 9 åkte Emil till jobbet då bytte jag om och cyklade till gymmet. Fick bli 60 minuters PW på bandet både i uppförsbacke och på planmark. Väl hemma fick jag i mig frukost och lite så innan jag satte igång med pluggandet. Där har jag sedan suttit hela dagen. Äntligen känner jag att det börjar släppa och att jag börjar få grepp om det. Så skönt!
Tänkte snart ta o pausa lite och påbörja lite kvällsmat tills Emil kommer hem, mys!

Av Elin - 29 maj 2017 18:23

Hej på er.
Inte bloggat på några dagar märkte jag, så därför kör vi på en liten nystart igen!
Idag är det måndag och jag har varit ledig, det är jag hela veckan förutom på fredag då det väntas tenta.
Startade igång dagen tillsammans med michan. Käkade lite frukost och pratade lite. Därefter begav jag mig till gymmet och körde 45 svettiga minuter i uppförsbacke på bandet och avslutningsvis 15 minuters mage på gymmet. Gick väldigt bra idag, hade massor med energi. Väl hemma igen tvättade jag några maskiner tvätt inför resan samtidigt som jag har pluggat från och till hela dagen. Känns sådär inför fredag just nu, men har ju som sagt några dagar till på mig.
Har precis satt in torsken i ugnen och inväntar hjärtat mitt som är på g hem från jobbet. På lördag åker vi äntligen till Kroatien, och ingen kan längta mer än mig.

Har bland annat dessa dagar ni missat firat bönan på pinchos då hon som sagt fyllde är i onsdags. Varit på havet i Helsingborg och fiskat med älskling, Sara, Tobias och jan, spenderat en natt i Helsingborg hos Eva och jan samt umgåtts med dom. Haft myskväll i Oskarström med Emil, Hanna, Emil och Lucas, firat lite morsdag hos mormor och morfar, och haft myskvällar med älskling i marbäck då mamma och pappa är på semester.

Av Elin - 25 maj 2017 01:27

Hej på er. Här ligger jag och inte kan sova..
I måndags spenderades som sagt dagen i Falkenberg. Jag o Alexandra lunchade på stålboms o pluggade lite. Super mys. På hemvägen körde jag inom o handlade. Kvällen min spenderades tillsammans med Emil.
I tisdags Kickade jag igång dagen med ett tidigt tidigt morgonpass på gymmet. Blev 40 minuters på cyklen och avslutningsvis 20 minuters PW på bandet. Dagen spenderades sedan utomhus i skolan! Var en helt okej dag, men kände mig inte riktigt på topp.. På kvällen blev det mys i Oskarström med världens bästa Lucas.
Idag/igår onsdag startade dagen i vanlig ordning med ett morgonpass. Blev 40 minuters PW på bandet och slutligen lite mage på det. Väl hemma fick jag i mig lite frukost innan jag tog mig en skön dusch. Strax innan 12 kom Sara till mig och spenderade sin dag här. Vi shoppade, drack kaffe och pratade en massa, mysigt! Runt kvart över 5 körde jag mot Markaryd för att plocka upp Emil. Därefter körde vi och köpte en varsin sallad och avnjöt den vid hannabadsjön i solen. Min favorit och jag, underbart! Därefter körde vi mot Halmstad igen för att handla lite innan vi tillslut kom hem och la oss o kollade film. Nu ligger Emil o snarkar bredvid och jag kan inte sova.. Skönt att man är ledig imorgon iaf!

Idag fyllde även min fina vän Michaela 23. Grattis snäckan!

Av Elin - 22 maj 2017 09:24

Min helg lite kort.
Fredag kväll- pinchos med mannen i mitt liv. Avslutade kvällen med en kopp kaffe och en massa prat på balkongen.
Lördag- tåg till Helsingborg. Mötte upp mamma o pappa på deras hotell. Spenderade sedan förmiddagen hos jan o Eva, eftermiddagen i Helsingör och kvällen hos jan o Eva igen. Sara o Tobias kom även förbi o sa hej en stund. Vi sov sedan på världens bästa Viking.
Igår söndag- Emil och jag firade ett halv år tillsammans. Blev hotellfrukost, och en dag i ett varmt och skönt Helsingör igen. Finns inget bättre än att spendera hela sin helg tillsammans med Emil. Och 6 månaders dagen blev svårslagen. Helt underbart hade vi det!
Slutade även igår med en natt på hotell. Men denna gången fick det bli duxiana, mys mys mys!
Var uppe tidigt idag, fick i oss lite frukost innan vi tog tåget tillbaka till Halmstad igen. Emil skulle till jobbet och jag begav mig direkt till gymmet o har nästan precis kommit hem. Blev 40 minuters PW i uppförsbacke och slutligen 20 svettiga minuter på cyklen.
Ska om en stund hoppa in i duschen nu och sedan köra till Alexandra för några timmars plugg.

Av Elin - 19 maj 2017 14:12

Hej på er.
Igår blev det som sagt en dag i Fjärås. Studiebesök på en förskola, vilket var kul faktiskt. Den var dessutom privatägd. Hade nog varit kul o starta upp en egen så.
Kvällen min spenderades tillsammans med amanda i solen med en kopp kaffe och massa prat.

Idag är det fredag och eftersom jag knappt sovit en blund inatt(kunde inte sova) o får från o till typ blodsockerfall, så valde jag att ta en vilodag från gymmet idag. Istället storstädade jag lägenheten o tvättade två maskiner tvätt.
Nu sitter jag i solen o solar mig lite granna, nästan för varmt.. Haha!
Ikväll ska jag på dejt med mannen i mitt liv, behövligt o mysigt! Äntligen fredag och en efterlängtade helg med massor av skoj som väntar!

Elin Möllerström, 22 år från sommarstaden Halmstad. Bor tillsammans med min fina sambo Emil och läser för tillfället till förskollärare på Campus i Varberg.
Här kommer ni mestadels få ta del av mitt träningsliv då jag älskar att träna.