elinjosefine

Alla inlägg under april 2017

Av Elin - 6 april 2017 20:40

Så var det torsdag, ännu en dag på praktiken har passerat, den sista för denna veckan dessutom. Imorgon är det istället några timmar i skolan, sen går jag ÄNTLIGEN på helg.
Dagen på praktiken gick iaf väldigt bra. Åkte som vanligt till gymmet efteråt och körde 40 minuters PW på bandet i både uppförsbacke o på raksträcka. Avslutade de hela med rumpa och lite baksida lår på mattan.
Väl hemma kom michan hit för lite kaffe och skitsnack. Bokade även en helg i Stockholm i december. Hotell och Stockholm horse show enligt tradition såklart, lika bra att vara ute i god tid.
När michan åkt hem kom Emil hem, vi lagade mat, käkade och nu väntas myskväll innan sängen kallar! En bra dag helt enkelt.

Av Elin - 5 april 2017 21:30

Ikväll är vi trötta. Har redan krypit ner bredvid min favorit för natten.
Ännu en lång och fullspäckad dag har passerat.
Dagens gympass bestod av 40 minuters intervaller på cyklen följt av lite rygg.
Väl hemma satte jag mig med plugget en stund innan Emil kom hem.
Nu ikväll har vi käkat kvällsmat, haft tända ljus och kollat på finalen av Sveriges mästerkock. Godnatt på er!

När man kommer hem och möts av detta innanför dörren. Jag älskar dig älskling!

Av Elin - 5 april 2017 12:34

Hejsan.
Onsdag idag vilket betyder en dag närmare helgen.
Kickade igång dagen med mysfrukost tillsammans med min favorit innan bilen rullade mot förskolan. 7:30-15!
Har bla fått gjort mina intervjuer som gick fint!
Idag är en sån dag då jag längtar efter Emil lite extra. Blir så lite tid tillsammans när han jobbar till 19 och jag inte är hemma förräns 17.. men men, bara till att bita ihop dessa tre veckorna som är kvar.

Efter praktiken blir det gymmet i vanlig ordning. Att stångas lite med alla andra 700 som är där är väl aldrig fel. Haha!
Ha en fortsatt bra dag så hörs vi senare!

Av Elin - 4 april 2017 20:23

Dagens pass på gymmet bestod av 40 minuters PW på bandet följt av 20 minuters mage.
Väl hemma kom mamma och pappa på besök en stund innan jag påbörjade maten till Emil skulle komma hem.

Nu har jag även gjort tre av fyra momentplaneringar o mejlat den ena till Anita då jag skall göra min första uppgift på förskolan imorgon.
Kan med gott samvete ta en kopp kaffe o äta lite päron framför tvn tillsammans med min bästa Emil resten av kvällen. Precis vad jag behöver efter en fullspäckad dag!

Av Elin - 4 april 2017 13:20

Hej!
Har än så länge varit en väldigt lugn dag på praktiken då jag o Elin mestadels av tiden haft handledningssmtal och egen planering som inlägget nedanför berättade. Skönt när man får tid att sitta med det även på förskolan.

Slutar precis som igår vid halv 4 idag och då rullar bilen till gymmet igen för att svettas lite!

Av Elin - 4 april 2017 10:24

Förbereder, dricker kaffe o pluggar. Tur det finns handledningstillfällen på vfun!

Av Elin - 3 april 2017 18:00

Då har jag äntligen landat hemma efter en fullproppad dag som sagt och resten av veckan bör bli likadan... pust och stock, haha!

Som jag skrev innan så spenderade jag dagen på förskolan och därefter väntades ett blött och svettigt pass på gymmet. 40 minuters intervaller på cykeln och avslutningsvis 20 minuters gång i uppförsbacke.

Nu är maten förbered tills Emil kommer hem. Blir potatis och rotfrukter i ugn samt pulled pork, mums. Resten av kvällen spenderades tillsammans med min favorit i soffan, så skönt! Skall även försöka få in lite plugg..

Av Elin - 3 april 2017 16:11

God eftermiddag.
Dagen idag har än så länge spenderats på förskolan. Trivs verkligen jättebra, men känns som att det är väldigt mycket kring de skriftliga bara och det gör mig så otroligt stressad. Men det ska nog gå, sånt brukar gå bra ändå trots att allt känns som en gröt nu. Vi får helt enkelt se!

Slutade runt halv 4 och har precis kommit till gymmet för ett eftermiddags pass innan jag ska hemåt o laga kvällsmat till mig och Emil!

Presentation


Elin Möllerström, 22 år från sommarstaden Halmstad. Bor tillsammans med min fina sambo Emil och läser för tillfället till förskollärare på Campus i Varberg.
Här kommer ni mestadels få ta del av mitt träningsliv då jag älskar att träna.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards